novas arquia/investigación

ACTO DE ENTREGA II BOLSA DE INVESTIGACIÓN EN NOVA IORQUE 2016

09 SEPTIEMBRE 2016 / INVESTIGACIÓN

O xoves día 8 de setembro de 2016 tivo lugar o acto de entrega da II Bolsa de Investigación en Nova Iorque promovida pola Fundación Arquia e a Real Academia de Belas Artes de San Fernando.

O xurado da segunda edición da Bolsa de Nova Iorque, formado por Fernando de Terán (Director da Real Academia de belas artes de San Fernando), Montserrat Nogués Teixidor (Patroa da Fundación Arquia), Luis Fernández-Galiano (arquitecto, Académico numerario da Real Academia de belas artes de San Fernando) e Gerardo García-Ventosa (Director da Fundación Arquia), reuniuse o pasado luns 20 de xuño de 2016 na sede de Arquia en Madrid.

Por unanimidade, o xurado decidiu conceder a bolsa de investigación en Nova Iorque 2016 ao proxecto Delirious New York: 40th Year Update, de Lys Villalba Rubio, arquitecta titulada na ETSAM. Así mesmo, elixiu como suplentes os proxectos: La cara B de Manhattan. Contracultura neoyorkina y su repercusión en la política de vivienda, da arquitecta Andrea Gimeno; Transatlantic Discourses: Lotus, Arquitecturas Bis and Oppositions (1970-1985), do arquitecto Alejandro Valdivieso; e Guía de referencia para la re_naturalización de los espacios, do arquitecto J. Giovani Acevedo.

Ao xurado satisfíxolle a calidade xeral dos traballos presentados, así como o currículo de moitos dos participantes. O obxectivo do proxecto de Lys Villalba é a posta ao día dun libro mítico da teoría arquitectónica, a obra de Rem Koolhaas, Delirious New York. O xurado premiouno impresionado tanto polo talento gráfico manifesto noutros proxectos de investigación da autora, como o recentemente realizado en Toquio, como polo excepcional currículo da arquitecta.

Tomou tamén a decisión de seleccionar a proposta de Andrea Gimeno por ser sumamente estimulante na súa exploración da contracultura neoiorquina na política de vivenda, un enfoque con intereses contemporáneos. O proxecto de Alejandro Valdivieso completa a súa tese doutoral sobre a revista Arquitecturas Bis cos vínculos transatlánticos dos compoñentes da mesma, e moi especialmente coa revista Oppositions, e a iso únese o brillante currículo do seu autor, quen acaba de titularse en Harvard. Polo que respecta á guía de J. Giovani Acevedo para recuperar a natureza na cidade, incide nun asunto da maior importancia e actualidade.

Lys Villalba recolleu a bolsa de man de Javier Navarro Martínez, Presidente da Fundación Arquia, e de José Luis García del Busto, Secretario Xeral da Real Academia, no acto de entrega celebrado na Academia o xoves 8 de setembro, que reuniu a membros do Padroádego da Fundación Arquia, a Académicos e a representantes das institucións do ámbito da arquitectura da Comunidade de Madrid.

O prazo de admisión de inscricións para a presente edición pechouse o pasado 31 de maio de 2016 cun total de 65 candidaturas. A alta participación da convocatoria constata o grande interese xerado pola iniciativa e reafirma a necesidade dunha bolsa destas características.