Novas da Fundación arquia

HOMENAXE A ÁLVARO SIZA VIEIRA

09 NOVIEMBRE 2015 / FUNDACIÓN

A Fundación Arquia rende homenaxe ao arquitecto portugués Álvaro Siza co gallo da presentación da publicación Siza x Siza reunindo 3 premios Pritzker na mesma mesa redonda

O acto de presentación converterase nunha homenaxe ao arquitecto Álvaro Siza, reunindo a profesionais de referencia no panorama mundial, e contando na posterior mesa redonda, conducida pola xornalista Anatxu Zabalbeascoa, con tres premios Pritzker da arquitectura: Rafael Moneo, Eduardo Souto de Moura e o propio Álvaro Siza. Na mesa de debate-coloquio, participarán outras dúas figuras que colaboraron na realización desta publicación: o arquitecto finlandés Juhani Pallasmaa e o crítico estadounidense de arquitectura David Cohn, correspondente da revista Architectural Record

CONÉCTATE EN  www.arquia.es/sizaxsiza

SOBRE A PUBLICACIÓN

Siza x Siza é o resultado dun longo proxecto editorial, en que o propio Álvaro Siza escolle 6 obras de entre máis de 400 realizadas durante a súa vida profesional, máis de 60 anos. O arquitecto, nunha profunda entrevista a cargo de Carlos Seoane, explica as razóns da selección, así como unha gran cantidade de reflexións sobre multitude de temas. 157 fotografías compoñen a reportaxe fotográfica das seis obras que Juan Rodríguez realizou en exclusiva para esta edición, así como a coidadosa reprodución de 124 debuxos a man do propio Álvaro Siza, moitos deles nunca antes publicados. O presente libro tamén conta con textos escritos para este libro-homenaxe, de Eduardo Souto de Moura, Kenneth Frampton, Juhani Pallasmaa e David Cohn

SOBRE O ARQUITECTO

Álvaro Joaquim Melo Siza Vieira (Matosinhos 1933), estuda arquitectura na Universidade da Escola de Belas Artes do Porto entre 1949 e 1955. Representa a figura principal da "Escola do Porto", o movemento que naceu en 1974, tras o fin da ditadura en Lisboa. Un florecente rexionalismo crítico e a fusión das formas arquitectónicas tradicionais coas ideas internacionais do Movemento Moderno definiron a revolución arquitectónica xurdida nos arredores do Porto, en Portugal. Discípulo de Fernando Távora, Álvaro Siza aproxímase á arquitectura como resultado e parte da súa contorna, entendendo que os arquitectos non inventan nada, senón que transforman a realidade.

SOBRE OS EDITORES

Juan Rodríguez (A Coruña 1960) compaxinou a súa actividade fotográfica cos estudos de arquitectura. Dende entón, ten unha intensa actividade fotográfica como autor e editor. É socio fundador das editoriais Labirinto de Paixóns e A. Mag. A súa obra persoal mostrouse en multitude de exposicións e está presente en diferentes museos e coleccións públicas e privadas.

Carlos Seoane, arquitecto e urbanista pola Universidade de Santiago desde 1987. Máster de arquitectura pola Universidade de Columbia, Nova Iorque, 1991. Profesor na ETSA de Coruña, 1996-presente. Premio COAG Rehabilitación 2005, premio Juana de Vega 2010, premio COAG Equipamientos 2015. Director da Fundación Compostela Arquitectura. Director do programa internacional de arquitectura: COMPOSTELAs, 2010-2015. Coautor dos libros: FCI, Facultade de Periodismo, Dos puntos: Fundación Ibêre Camargo

SOBRE OS RELATORES

David Cohn Nacido en Boston, Massachusetts, en 1954 e titulado polas universidades de Columbia (Master of Architecture, 1979) e Yale (Bachelor of Arts, 1976), David Cohn traballou como crítico de arquitectura en España desde 1986. É correspondente internacional de Architectural Record (Nova Iorque) e colaborador habitual de Arquitectura Viva, Expansión, DeutscheBauzeitung (Stuttgart), architektur.aktuell (Viena), etc. É autor do libro Young Spanish Architects (Birkhauser, 2000), entre outros. O seu próximo libro, Modern Architectures in History: Spain, edítao Reaktion Books, Londres.

Juhani Pallasmaa Nacido en 1936, arquitecto pertencente á SAFA (Asociación Finlandesa de Arquitectos), membro honorífico da AIA (Instituto Americano de Arquitectos), membro distinguido do RIBA (Real Instituto de Arquitectos Británicos) e profesor en Helsinqui, exerceu a arquitectura desde principios da década de 1960 e en 1983 fundou Pallasmaa Architects. Ademais do seu traballo como arquitecto, a súa actividade profesional desenvolveuse nos ámbitos da planificación urbanística e do deseño gráfico, de exposicións e de produtos. Ensinou arquitectura en varias universidades europeas, norteamericanas e suramericanas e deu conferencias por todo o mundo. Pallasmaa publicou preto de trinta libros e numerosos artigos sobre as filosofías da arquitectura e da arte en máis de trinta idiomas. Entre outros cargos, Pallasmaa foi profesor e decano da Universidade Politécnica de Helsinqui (1991-1997), director do Museo de Arquitectura Finlandesa (1978-1983) e reitor do Instituto de Artes Industriais de Helsinqui (1970-1971). Foi profesor convidado en varias universidades estadounidenses. Escribiu, entre outras obras: Conversaciones con Alvar Aalto (Barcelona, 2010); The Thinking hand: Embodied and Existential Wisdom in Architecture (Londres, 2009); Encounters: Architectural Essays (Helsinqui, 2005); Los ojos de la piel: la arquitectura y los sentidos (Barcelona, 2006); e Animales arquitectos (Lanzarote, 2001)

Eduardo Souto de Moura, naceu no Porto, Portugal, en 1952. É profesor convidado en Lausana e Zürich, así como na Universidade de Harvard nos Estados Unidos. A parte do seu estudo de arquitectura, é profesor da Universidade do Porto. A miúdo descrito como un neo-Mies, esfórzase constantemente pola orixinalidade e destaca polo seu exquisito uso de materiais de granito, madeira, mármore, ladrillo, o aceiro, o uso de formigón, así como o seu inesperado uso da cor. "Para min, a arquitectura é un problema mundial. Non hai arquitectura ecolóxica, sen arquitectura intelixente.